måndag 5 juli 2010

Det här med fotografering och photoshop...not for me

Åååå jag blir så trött. Jag har fotat och klippt ur jättefult och fotograferar därefter om, men gör det i för stark sol och får kraftiga skuggor. Gör om det hela några timmar senare och lyckas ganska bra. Men glömmer bort att lägga ett vitt underlag vilket gör att utklippningen av figurerna blir HEMSK! Nu har solen gått ner och även denna kväll har gått åt framför datorn, svärandes, utan något som helst resultat. Eller nja. Jag la upp Silje. En liten tröst. Fast hennes bilder gjorde jag om i onödan eftersom de två var de enda som var ganska bra av den första laddningen dåliga bilder. Jag önskar faktisk att jag slapp den här delen av arbete...
Silje. Ett ljus i mörkret. På många sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar